Interpelacja nr 9293 – czyli spore zamieszanie i wiele niejasności.

Temat bardzo obszerny i opisywany wiele razy.  Nie będę oceniał i wyrażał opinii gdyż zostawię to każdemu kto zechce przeczytać poniższą interpelację. Uważam, że warto gdyż dziwne pomysły pojawiają się w Sejmie.

Czytaj dalej Interpelacja nr 9293 – czyli spore zamieszanie i wiele niejasności.

Interpelacja nr 9293 – czyli spore zamieszanie i wiele niejasności.
Zostaw ocenę.

Badanie okresowe ciągnika rolniczego poza stacją kontroli pojazdów ? Całkiem możliwe !

Witajcie !
Uważam to za fenomen – ale czy wejdzie w życie codzienne ?  Pozostaje nam czekać bo z  dyrektywy 2014/45/UE wynika, iż nowe regulacje muszą być gotowe do dnia 20 maja 2017 r a więc jeszcze trochę.

Czytaj dalej Badanie okresowe ciągnika rolniczego poza stacją kontroli pojazdów ? Całkiem możliwe !

Badanie okresowe ciągnika rolniczego poza stacją kontroli pojazdów ? Całkiem możliwe !
Zostaw ocenę.

Diagnosta zatem nie może popełnić błędu – czyli to co dziej się w sejmie.

Interpelacja nr 8724

do ministra infrastruktury i budownictwa

w sprawie wyznaczenia konkretnej daty od diagnosty samochodowego

Zgłaszający: Bogdan Latosiński

Data wpływu: 15-12-2016

Problemem jest wskazanie konkretnej daty, jaką jest zobligowany wyznaczyć diagnosta samochodowy w przypadku, gdy przeprowadza PIERWSZE okresowe badanie techniczne samochodu osobowego w dniu 30.11.2016 roku zakładając, iż samochód będący przedmiotem badania został zakupiony w polskim salonie jako pojazd nowy i zarejestrowany został dnia 30.11.2011 roku (właściciel pojazdu spóźnił się z przedstawieniem pojazdu w terminie 3 lat od dnia pierwszej rejestracji i uczynił to dokładnie w dniu upływu 5 lat od dnia pierwszej rejestracji).

Czytaj dalej Diagnosta zatem nie może popełnić błędu – czyli to co dziej się w sejmie.

Diagnosta zatem nie może popełnić błędu – czyli to co dziej się w sejmie.
Zostaw ocenę.

Ciągniki rolnicze powyżej 3,5t ponownie na podstawowych stacjach kontroli pojazdów ?

Informacja o posiedzeniu Komisji Nadzwyczajnej do spraw deregulacji z 5 października 2016.

4 października 2016 r. Komisja Nadzwyczajna do spraw deregulacji wysłuchała informacji Ministra Infrastruktury i Budownictwa temat prowadzonych prac legislacyjnych nad nowelizacją ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (wraz z aktami wykonawczymi), dotyczących zmian w systemie badań technicznych.

Czytaj dalej Ciągniki rolnicze powyżej 3,5t ponownie na podstawowych stacjach kontroli pojazdów ?

Ciągniki rolnicze powyżej 3,5t ponownie na podstawowych stacjach kontroli pojazdów ?
Zostaw ocenę.

Przykładowe pytania na egzamin dla diagnostów w formie testu online.

 Kliknij przycisk dalej i rozwiązuj testy z przykładowymi pytaniami przed egzaminem diagnosty.

 

 

Rozpocznij quiz:

#21: Gdzie znajdziemy informacje dotyczące miejsca przewidzianego do umieszczenia tablicy rejestracyjnej:

#22: Pojazdy EX/III, AT, FL powinny posiadać zwalniacze w przypadku, gdy ich dmc przekracza: (Zgodnie z ADR 2017 bez uwzględnienia przepisów przejściowych podanych pod 1.6.5)

#23: Maksymalna długość zespołu złożonego z autobusu i przyczepy może wynosić:

#24: Nie wymaga się wyposażenia w światła mijania i hamowania „stop” pojazdu, którego konstrukcja uniemożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej:

#25: Pomiar skuteczności działania hamulców dokonuje się zgodnie ze szczegółowym sposobem określonym w dziale II załącznika. Pomiary, tylko jeżeli działanie uzyskiwane jest dzięki oddzielnemu układowi. Jeżeli hamulec awaryjny stanowi część hamulca roboczego to:

#26: Układ przeciwblokujący nie musi posiadać pojazd: (Zgodnie z ADR 2017 bez uwzględnienia przepisów przejściowych podanych pod 1.6.5)

#27: Obudowy całkowite powinny być wyposażone co najmniej w dwa otwory wentylacyjne, a obudowy osłaniające jedynie zawory zbiorników – co najmniej w jeden. Otwór wentylacyjny powinien mieć powierzchnię przekroju dla przepływu gazu nie mniejszą niż:

#28: Wskaźnik zużycia opon to:

#29: Samochód ciężarowy EX/II o dmc 9 t: (Zgodnie z ADR 2017 bez uwzględnienia przepisów przejściowych podanych pod 1.6.5)

#30: Napięcie znamionowe instalacji elektrycznej (bez dodatkowych wymogów) nie powinno przekraczać 24V dla prądu przemiennego lub 6oV dla prądu stałego w pojazdach: (Zgodnie z ADR 2017 bez uwzględnienia przepisów przejściowych podanych pod 1.6.5)

DALEJ

 


Przykładowe pytania na egzamin dla diagnostów w formie testu online.
3.7 (73.33%) 15 votes