Interpelacja nr 9293 – czyli spore zamieszanie i wiele niejasności.

Temat bardzo obszerny i opisywany wiele razy.  Nie będę oceniał i wyrażał opinii gdyż zostawię to każdemu kto zechce przeczytać poniższą interpelację. Uważam, że warto gdyż dziwne pomysły pojawiają się w Sejmie.

Czytaj dalej Interpelacja nr 9293 – czyli spore zamieszanie i wiele niejasności.

Interpelacja nr 9293 – czyli spore zamieszanie i wiele niejasności.
Zostaw ocenę.

Badanie okresowe ciągnika rolniczego poza stacją kontroli pojazdów ? Całkiem możliwe !

Witajcie !
Uważam to za fenomen – ale czy wejdzie w życie codzienne ?  Pozostaje nam czekać bo z  dyrektywy 2014/45/UE wynika, iż nowe regulacje muszą być gotowe do dnia 20 maja 2017 r a więc jeszcze trochę.

Czytaj dalej Badanie okresowe ciągnika rolniczego poza stacją kontroli pojazdów ? Całkiem możliwe !

Badanie okresowe ciągnika rolniczego poza stacją kontroli pojazdów ? Całkiem możliwe !
Zostaw ocenę.

Diagnosta zatem nie może popełnić błędu – czyli to co dziej się w sejmie.

Interpelacja nr 8724

do ministra infrastruktury i budownictwa

w sprawie wyznaczenia konkretnej daty od diagnosty samochodowego

Zgłaszający: Bogdan Latosiński

Data wpływu: 15-12-2016

Problemem jest wskazanie konkretnej daty, jaką jest zobligowany wyznaczyć diagnosta samochodowy w przypadku, gdy przeprowadza PIERWSZE okresowe badanie techniczne samochodu osobowego w dniu 30.11.2016 roku zakładając, iż samochód będący przedmiotem badania został zakupiony w polskim salonie jako pojazd nowy i zarejestrowany został dnia 30.11.2011 roku (właściciel pojazdu spóźnił się z przedstawieniem pojazdu w terminie 3 lat od dnia pierwszej rejestracji i uczynił to dokładnie w dniu upływu 5 lat od dnia pierwszej rejestracji).

Czytaj dalej Diagnosta zatem nie może popełnić błędu – czyli to co dziej się w sejmie.

Diagnosta zatem nie może popełnić błędu – czyli to co dziej się w sejmie.
Zostaw ocenę.

Ciągniki rolnicze powyżej 3,5t ponownie na podstawowych stacjach kontroli pojazdów ?

Informacja o posiedzeniu Komisji Nadzwyczajnej do spraw deregulacji z 5 października 2016.

4 października 2016 r. Komisja Nadzwyczajna do spraw deregulacji wysłuchała informacji Ministra Infrastruktury i Budownictwa temat prowadzonych prac legislacyjnych nad nowelizacją ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (wraz z aktami wykonawczymi), dotyczących zmian w systemie badań technicznych.

Czytaj dalej Ciągniki rolnicze powyżej 3,5t ponownie na podstawowych stacjach kontroli pojazdów ?

Ciągniki rolnicze powyżej 3,5t ponownie na podstawowych stacjach kontroli pojazdów ?
Zostaw ocenę.

Przykładowe pytania na egzamin dla diagnostów w formie testu online.

 Kliknij przycisk dalej i rozwiązuj testy z przykładowymi pytaniami przed egzaminem diagnosty.

 

 

Rozpocznij quiz:

#21: W przypadku wykonywania badania stwierdzamy, że w pojeździe nie ma numeru VIN a pojazd powinien go mieć, co powinniśmy zrobić:

#22: Pojazdem uprzywilejowanym w ruchu drogowym nie może być pojazd:

#23: W pojeździe FL wszystkie obwody elektryczne powinny być zabezpieczone za pomocą bezpieczników lub wyłączników automatycznych oprócz następujących obwodów:

#24: W sytuacji kiedy mamy włączone światła mijania oraz drogowe jednocześnie, wyłączenie świateł mijania powinno:

#25: Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenie przeznaczone do przewozu osób powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości, w samochodzie ciężarowym o DMC nieprzekraczającej 2,5t w zarejestrowanym po raz pierwszy po dniu:

#26: Napięcie znamionowe instalacji elektrycznej (bez dodatkowych wymogów) nie powinno przekraczać 24V dla prądu przemiennego lub 6oV dla prądu stałego w pojazdach: (Zgodnie z ADR 2017 bez uwzględnienia przepisów przejściowych podanych pod 1.6.5)

#27: Obudowy osłaniające zawory zbiorników oraz przewody układu przewietrzania obudów powinny wykazywać gazoszczelność przy nadciśnieniu:

#28: Numeru identyfikacyjnego VIN nie wymaga się dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem:

#29: Wskaźnik skuteczności hamowania dla hamulca postojowego pojazdu w odniesieniu do dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu nie może być mniejszy niż:

#30: Nalepki ostrzegawcze na jednostce transportowej przewożącej towary niebezpieczne powinny mieć kształt:

Aby rozwiązywać kolejne testy przejdź Tutaj

 


Przykładowe pytania na egzamin dla diagnostów w formie testu online.
3.7 (73.33%) 15 votes