Pytanie nr 1.

Jak powinien postępować diagnosta w przypadku wykonywania badania samochodu osobowego skierowanego przez starostę w celu ustalenia DMC ciągniętej przyczepy z hamulcem i bez.

1. Rodzaj badania:
Badanie dodatkowe skierowanego przez starostę w celu ustalenia danych.

2. Przebieg badania:
Identyfikacja pojazdu
Sprawdzenie tabliczki znamionowej pojazdu
DMC pojazdu
DMC zespołu pojazdu jeżeli brak posiłkujemy się katalogami producenta.
Sprawdzenie tabliczki znamionowej haka:
Wartość znamionowa urządzenia sprzęgającego

 

3. Porównanie odczytanych wartości:
Dla przyczepy z hamulcem:
DMC ciągniętej przyczepy nie może przekraczać:
Wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego
DMC tego pojazdu
Maksymalnej ciągniętej masy przyczepy określonej dla tego pojazdu.
3500 kg
Dla przyczepy bez hamulca:
DMC ciągniętej przyczepy nie może przekraczać:
Maksymalnej ciągniętej masy przyczepy określonej dla tego pojazdu.
Połowy DMC tego pojazdu – należy zastosować mniejszą wartość
750 kg
Wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego

4. Wystawiamy dokumenty:
Zaświadczenie o przeprowadzonym dodatkowym badaniu technicznym.

5. Opłata:
Zgodnie z tabelą za opłat za badanie skierowane przez starostę w celu ustalenia danych.

HAK: Poprawność montażu, homologacja, tabliczka znamionowa, główka haka ISO 50, działanie gniazda wtykowego.

Pytanie nr 1.
Zostaw ocenę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *